luni, 24 ianuarie 2011

Săptămâna lui Lars von Trier

Vouă vă plac filmele? Am în vedere filmele nu căcaturile. Voi ați putea compara setea de un film cu foamea sau sevrajul? Eu da. Și tot consumînd kilo-tone de kino-uri m-am gândit să împart impresiile și cu voi. Așe dar un nou segment al acestui blog care nu-i blog dedicat kino-urilor adevărate. Săptămâna aceasta vă propun o retrospectivă a danezului Lars von Trier, unu din copiii debili ai cinematografului. Să începem cu câteva date biografice și continuăm cu mici review-uri despre fiecare kino a maestrului în parte.

Lars von Trier

Născut la 30 aprilie 1956 în Copenhaga, Danemarca. În 1983 a absolvit Școala Daneză de Film iar în următorul an a luat Technical Grand Prize la festivalul de film din Cannes pentru Element of Crime. În 1995 von Trier împreună cu prietenul său Thomas Vinterberg lansează manifestul Dogma 95, manifest care susținea că filmul nu mai poate exista în forma lui actuală și e nevoie de schimbări radicale. Iată și punctele manifestului Dogma 95:

1 Filmările se fac în locații anumite. Este interzisă instalarea decorului și a luminilor în locație. Dacă e nevoie de un anumit decor pentru scenă se caută locația care conține acest decor.
2 Sunetul nu trebuie produs aparte de imagine, și invers. Muzica nu poate fi folosită decît în cazul în care apare întîmplător în scenă, în timpul filmărilor.
3 Trebuie să se folosească doar camera de mână. Orice mișcare sau orice cadru trebuie să fie filmat de mână. Filmul nu are loc acolo unde se află camera, camera filmează acolo unde are loc acțiunea.
4 Filmul trebuie să fie color. Luminile speciale sunt interzise. Dacă e insuficientă lumină episodul se taie sau se instalează o lanternă la cameră.
5 Efectele optice și filtrele sunt interzise.
6 Filmul nu trebuie să conțină acțiune superficială (fără omoruri și arme).
7 Alienarea geografică și temporară este interzisă (filmul are loc acum și aici).
8 Filmele de gen nu sunt acceptate.
9 Formatul filmului trebuie să fie Academy 35 mm.
10 Regizorul nu trebuie menționat în film.
Lars von Trier preferă să fimeze personal, atît pe peliculă cît și cameră digitală. Este cunoscut pentru faptul că filmează actorii chiar și în pauzele dintre episoade nepermițîndule să iasă din rol - așa numita interpretare metodică cunoscută printre moldoveni ca metod Stanislavskogo. Lars von Trier suferă de fobia zborului și se deplasează doar cu transportul la sol (din această cauză propustește numeroase festivaluri de film). Suferă și de depresie ceea ce se vede cu ochiul liber în Antichrist. Mai multe despre filmele lui Lars von Trier urmează să aflați săptămâna asta. Stay tuned nah și poftim și filmografia.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu